Translate

mandag 27. juli 2015

Turkish Food Cacik - Tyrkisk Mat Cacik


Mange har spist Tzatziki enten på ferie eller hjemme.
For meg er det Cacik, for det heter det i Tyrkia.
Jeg lager min sånn:
1 agurk, salt, pepper og hvitløkspulver.
Tyrkisk joghurt og to håndfuller med bladpersille.

Om du ikke har tyrkisk / gresk joghurt 
må du la den vanlige naturell joghurt renne av seg ellers blir det bare suppe.
Rasp en agurk, legg det i et dørslag, ha på salt og la det renne av seg i 15 min.
Hakk opp bladpersille så mye du ønsker.
Klem så safta ut av agurken.
Ha agurk persille og joghurt i en bolle.
Blandes, ha i så mye krydder du vil.
Noen bruker løk og fersk hvitløk i denne.
Jeg bruker pulver.
Du blander i litt og litt joghurt, sånn at konsistensen blir sånn du ønsker.
La den hvile ei stund i kjøleskapet.
NYYYYT



Her er Güvec, Cacik og sigara börek.
Neste oppskrift kommer seinere idag.
Afiyet Olsun.
God apetitt.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.