Translate

mandag 30. november 2015

Juleforberedelser.

 
Seriøst!!
Hva er dette??
 
 
Joda, de er en rå griselabb.
Queen skjønte det virkelig.
Hun var opptatt med denne i minst to timer.
Fullstendig i sin egen verden.
Queen har godkjent julegrisen :o)
 
 
1/2 gris = 62 kg middager.
Det fikk jeg på kjøkkenbordet i går kveld.
 
 
I denne posen er juleribba som vi delte i to.
Bakfoten delt opp i flere store steiker,
nakkekoteletter og svinekoteletter.
 
 
Her er bogen ( forfoten) delt opp til lapskaus og gryter,
buklista som blir salt flesk,
indrefileten, to knoker og min favorittdel,
nederste delen av ryggen som er mørbranden.
 
 
 
En stor haug med middager som skal fø
familien utover vinteren.
 
Godt å vite at denne grisen har levd ett godt og fritt liv,
og blitt slakta uten stress.
Vi har kjøpt fra denne bonden i mange år
og kjøttet er ubeskrivelig godt.
 
Legger ved en plansje på partering av gris.
Det er ikke alle som veit hvor middagen kommer fra.
 
Ha en flott dag dere.
 


4 kommentarer:

  1. Oioioi, så mye god mat! Blir alltid imponert av folk som bare ordner dette sjøl.

    SvarSlett
    Svar
    1. Dette har vært jobben min, så dette kan jeg. Skal å hjelpe noen andre i morgen, som fikk den andre halvparten av grisen. De kunne de ikke. Jammen ikke greit å se hva som er hva når man får to sekker med kjøttbiter :o)

      Slett
  2. Du store min så flink du er! Da vet jeg hvor jeg skal henvende meg dersom jeg moter meg opp å kjøper slakt 😃

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk og takk, vi hentet den delt opp for jeg har ikke utstyr til å dele opp her. Men i jobben som ferskvaresjef i flere år, hadde jeg det. Spennende å jobbe med. Greit å vite hva man spiser. Du skal bare kjøpe slakt om du har muligheten. Garanterer deg bedre kjøtt. Det er sikkert noen der du bor som kan guide deg gjennom kjøttstykkene. Hvis ikke får vi skype, så blir det middager på deg også :o)

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.