Translate

torsdag 19. november 2015

Letter litt på "sløret"

 
Den fantastiske første kaffekoppen,
du verden så deilig.
Testet ny kaffe i dag:
Friele Frokostkaffe Mørkbrent.
Den var god den,
men Ali Mørkbrent er aller best.

 
Det er torsdag og da er det normalt sett bål for meg og unga,
kanskje det blir i dag.
Hvor deilig hadde det ikke vært med bålstekte vaffelkaka??
Kan drømme om det.
Tror jeg må lage ei vaffelrøre i helga,
det frista veldig.

 
Takk til alle dere som har delt.
varer til fredag morgen kl 9.
Du kan dele fra blogg, Facebook, Instagram, Pinterest og Epla.
Bli med det vel.
Finner du noe du liker,
klikk deg inn på den bloggen.
Vi setter alle pris på å bli sett.

 
En sniktitt :o)
Det er surt og kaldt ute,
vi trenger ull.
 
I dag skal mønsteret til min Rowan hat - Rognebær lua,
skrives og gjøres klart til salg.
 
 
Denne er strikket i Drops Air,
og veier hele 43 gram.
Trenger vel ikke si det,
men jeg elsker det garnet!
 
Ha en flott dag der ute i Blogglandia.
 
 

8 kommentarer:

  1. I wondered about Drops Air - so it is really nice.

    SvarSlett
    Svar
    1. I looooove it! The hat I knitted is my favourite!
      Do try it, it is on sale here in Norway at least.

      Slett
  2. En fin dag ønskes deg også. Jeg husker vi hadde et slikt vaffeljern i min barndom, men ikke at det var i bruk. Det hang i matboden i kjelleren og blei nok pensjonert da et elektrisk kom i hus. Jeg skulle også gjerne hatt det nå. Tenk så kjekt å steke vafler på bål med barnebarna.

    Ha en fin torsdagskveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. JA jeg drømmer om ett sånt. Bålkos er magisk.

      Slett
  3. Hei
    Jeg elsker den mørkbrente kaffen best. Den fra Friele faktisk. Jeg kjøper bønner som jeg maler selv, og får alltid skryt for god kaffe.
    Slik er det også med rødvin og sjokolade. Den mørke, med mye smak er best, hi hi....
    Så koselig å steke vafler på bål, da. Jeg arvet et krumkakejern etter bestemor, et slikt man må varme på begge sider. Tror det forsvant under en flytting far mange år siden.
    Ha en fin kveld

    SvarSlett
    Svar
    1. Å ja den kaffen du maler selv, er nok bedre enn den i pose.
      Rart hvor mange som husker disse jernene og borte er dem,

      Slett
  4. Så spennande å kunne steike vafler over bålet.
    Eg trur faktisk eg har eit slikt vaffeljern liggande etter foreldra mine.
    Takk for tipset !
    Takk for koseleg kommentar hos meg. Ja, det er viktig
    at dei lærer tradisjonane. André har vore med på dette fleire år. Det er eigentleg ein
    stor jobb når ein laga så stor porsjon så det er godt å vere tre.
    Og du, eg tok deg på ordet og linka inn til deg :)
    Klem frå Anne-Mari

    SvarSlett
    Svar
    1. Spennende med våre mattradisjoner. Det må vi ta vare på og dele med andre.

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.