Translate

fredag 27. februar 2015

Afrikanske blomster, det klør i heklekroken!


Det slår ikke feil, 
det blir vår etterhvert, tar bare litt tid.
Og da KLØR det i bomullsgarnet og heklekroken.


Dette er en fin måte å få brukt opp den kløa.
Dette er min løper.


Jeg bruker alltid å lage dem i 4 farger,
da kommer alle omgangene til sin rett.


Grei størrelse til stuebordet.


Eller på kjøkkenet.


Ingen hemmelighet at jeg er ei "Lilladame"
Da måtte jeg jo lage en lilla løper til meg.

Er du fristet til å hekle Afrikanske blomster,
men synes det ser vanskelig ut?
Ikke tenk på det.
Jeg har laget en Tutorial, eller steg for steg på norsk.
Den finner du HER,
Den er veldig populær ilag med Zipperpurse - hekle rett på glidelåsen.
Disse to har flere hundre besøk HVER dag.
Det gjør meg glad.
Er det noe du lurer på bare spør.
Lykke til med heklinga.
Min mamma har heklet flere tepper med dette mønsteret,
hun bruker alle Fabel restene når hun strikker lester.
Da trenger hun bare ei farge, pga fargeskiftene i garnet.

God helg dokker.

12 kommentarer:

  1. Wow, beautiful hexagons and nice colors.

    SvarSlett
  2. Beautiful mix of colors for beautiful african flowers !!!
    Have a great weekend !
    Anna

    SvarSlett
  3. Så fine disse løperene var! jeg likte spesielt godt den i lilla og grønt. Så vårlig og fin. Jeg kan godt sy en strikkepinnemappe til deg. Akkurat nå har jeg ingen stoffer i de fargene du nevnte, men det kan jeg jo få tak i :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja jeg er veldig glad i den, ligger på sjenken her idag.
      :)

      Slett
  4. De afrikanske blomstene er så flotte, har hatt dem i Ravelry-køen min lenge. Så får vi se om heklenålen dukker fram igjen snart. Kjekt sommer-håndarbeid.

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Perfekt jobb i solveggen, eller i veska på "vent".
      Tror det tar ca 20 min på ei rose. :)

      Slett
  5. Very beautiful!!!
    Happy weekend.:*

    SvarSlett
  6. So many pretty african flowers! I want to learn how to make them next month!
    Take care
    Anne
    http://crochetbetweentwoworlds.blogspot.de

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you Anne. Take a look at my tutorial and you will learn how to.

      Slett
  7. I LOVE these runners you have created! It is such a beautiful ideas, made of such beautiful color schemes. I have chosen this at one of my Yarn Favorites and featured in our latest Yarn Fanatic Linky Party. Thank you for partying with us!
    #27 is live - http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/03/yarn-fanatic-linky-party-27.html.
    Will be sharing with Facebook fans on Friday afternoon, and already pinned to a couple places.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    Facebook.com/EyeLoveKnots

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much I am happy to inspire

      Slett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.