Translate

tirsdag 17. februar 2015

Doris-ish



Jeg har endelig fått strikka Doris vottene, 
jeg sier endelig, for boka har jeg hatt lenge,
og den er godt brukt til å SE i...
Er det ikke sånn veldig ofte, at bøker er bare hyllevarmere?
Disse har vært en stor favoritt lenge, 
har en til og det paret kommer også i -ish utgave.


Jeg kaller dem Doris-ish for jeg har endret litt på dem.
Strikket i tykkere garn, så da måtte jeg fram  med blyant og ruteark.
Tommelen er strikket med annet  mønster og annen type økning.
JEG er veldig fornøyd i alle fall.

Yarn/Garn: Drops Alaska, petrol og oker, 120 gr
Needles/Pinner: 4
Size/str. Stor dame ev mann.
Pattern/Mønster: Doris, Clara Falk
 jeg har den fysiske boken og kan virkelig anbefale den.
De er til salgs for 300 kr + porto


Kunne ikke sagt det bedre.


I morgen er det onsdag igjen og da er det på nytt Link Party her hos meg.
Velkommen skal du være.
Jeg har startet det første her i Norge ( som jeg veit om )
så det tar tid å få det igang, derfor er jeg avhengig av dere som leser bloggen.
Delta og ta med deg bildet over her, legge det på din blogg og del det glade budskap.
Jo flere som deltar, dess bedre blir det. 
Dette er stort i utlandet og det er en morsom måte å finne nye blogger
og masse inspirasjon på.



Rosene fra Valentinsdagen står stadig like flott.
Jeg er så glad i blomster :o)

Her laver snøen ned, det er vinterferie og de 3 minste av unga er her.
Men hva hjelper det når 3/5 i huset er syke?
Det blei en vinterferie med innekos og sosialt samvær.
Eldstepia har flytta ut og de to minste som har delt rom,
skal nå få hvert sitt. 
Gi meg styrke for en jobb, men tilslutt blir vi ferdig.

Ha en flott dag dokker.
JEG har oppdaget et program som jeg kan plotte inn
mine egen designa mønster i *juhu*
Nytt par med votter er ferdige ALASKA heter dem :o)

6 kommentarer:

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.