Translate

torsdag 8. januar 2015

Orange is the new black - Orange Tova Votta



Jeg strikker votter i lange baner :o)
Varme gode tova votta.
Denne gangen i barne str.

I am knitting felted mittens.
We have a cold winter here in Norway 
and these will keep us warm.
Child size this time.


Yarn/Garn: 90 gr Drops Nepal fra Joruns Garn
Needles/Pinner: 5.5
Size/Str: Barn 6-9 år
Pattern/Mønster: Lunamon Design.

Fryser du og har lyst på votter.
har jeg et RØDT og ett BLÅTT par her for salg.


Sånn er gårdsplassen min idag, 
ikke mulig å gå her.

This is my yard today,
I am not able to walk here.



Sånn ser min dag ut,
ridevotter til en mann.

This is my day,
Felted Riding Mittens for a man.


Vår Hovawart Queen og Eurasier Xynne.
Xynne er 9 uker idag.

Our Hovawart Queen and Eurasier Xynne.
Xynne is 9 weeks old today.


Rånåsfoss Bru over Glomma.
Brua har blitt restaurert det siste året og her er den i sin prakt.
Foto: Jørgen Kirsebom.

Ha en flott dag dokker.

Wish you all a beautiful day



16 kommentarer:

  1. Hello Monica!
    I love your orange mittens, such a lovely shade and design!!!
    And your two lovely dogs together, so cute!!! How is little Xynne settling in?
    The photo of the bridge is wonderful!!!
    Have a lovely day! (It's raining here!!)
    Ingrid xx
    http://myfunkycrochet.blogspot.be

    SvarSlett
  2. Hallo Monica,
    ich freue mich, dass ich Deinen wunderschönen Blog gefunden habe...
    Lieber Gruß, Charly
    Hi Monica,
    I am glad that I found your beautiful blog ...
    Dear greeting, Charly

    SvarSlett
    Svar
    1. Thank you so much, I'll pop over to your blog :)

      Slett
  3. Flotte oransje votter. Har ikke prøvd å tove Nepal, men det ser ut til å tove veldig pent. Kanskje jeg må prøve det en gang.

    Hadde nok ikke våget meg ut på den gårdsplassen din, nei! Tryggere inne med strikkerøy og noe varmt i koppen da.

    Ha en fin dag du også!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nepal og Alaska er mine tove favoritter!
      Best inne idag ja.

      Slett
  4. I love the orange mitts. You are very wise not to go outside when it is so icy.

    SvarSlett
  5. Beautiful color !!! So bright !!!
    Love the puppy...
    Have a nice and cosy day !
    Anna

    SvarSlett
  6. Veldig tøffe, stilig å bruke skarpe farger. Tova votter er veldig godt å bruke

    SvarSlett
  7. For en herlig farge på de vottene!

    Her er det også kjempeglatt - i dag er det akkurat som om det er helt glasert ute.

    God helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.