Translate

torsdag 14. april 2016

Elsk!


Snakk om å falle pladask for en farge?
Ja det skjedde ikke nå, men i fjor sommer egentlig.
Kjøpte meg flere plagg i denne herlige blåfargen.
Har til og med neglelakk i sommerhimmelblå.


Gleden var stor da jeg dukka ned i finullboksen.
Blåfjell, Finull, PT2 og Tove går om hverandre og det er en fryd å strikke med.

Har strikka på denne til frokost og på hotelltur.
Noen kvelder forran tv'n på kvelden har også godt med.
Tynn ull og pinne 5 er litt trått.


Stooooor var den før toving,
det vil si at den var nok ganske lik etter 3. og 4. toving også.
Maskina mi er tydeligvis ekstremt varsom på vaskinga.
Slang inn ett håndkle på runde 5 og 6.
Og tilslutt har jeg husets reneste plagg,
det er helt sikkert.


Endelig fikk jeg noe å sette blondeknappene mine på.
De er sølv på baksiden, riktig så lekre.
Mandala.


Lua blei helt perfekt,
ja det var ikke bare jeg som likte den.
Frk. 9 år har bestilt likedan i lys blå og noen andre farger.
Ser for meg en sommer med luestrikking,
kjekt med bursdagsgaver til alle klassebursdagene som kommer.

Yarn/Garn: Rauma blåfjell, 63 gr. inkl to knapper.
Needles/Pinner: Liten rundpinne 5 og strømpepinner.
Size/Str. Passer min 9 åring og meg.


Husk å bli med på Link Party i dag,
helt fram til midnatt.

Dagen i dag er første sommerdag,
i følge gamle værtegn.
Om vår og eller sommer blir fin alt etter været i dag,
vel det er nok usikkert.
Ikke noe stemmer lengre, det blir som det blir.

I dag er en fin dag, vindstille, lettskya
og kanskje sola kommer innom.

Nuh en "bykaffe" (fra Tassimoen )
så litt husmortjenester etterpå.
Ha en strålandes dag dokker.











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.