Translate

søndag 3. april 2016

Orange eller orange ?


Skal jammen ikke være enkelt.
Drømmen om ei Rygja kofte i orange med petrol mønster,
strikket i Drops Karisma, kan jeg bare glemme.
Dette nøstet kom i posten i går, men for en skuffelse.
For denne orange er ikke orange, men brun.


Etter å ha saumfart Drops etter riktig orange,
blei det nok et favorittgarn, Nepal.
Den orange digger jeg og den har jeg strikket mye med
og VET den er riktig farge på.


Jeg ser himmelvidd forskjell på disse to,
ikke så mye på bildet her som i virkeligheten,
men Nepal er iflg meg korrekt orange, mens den andre er brun.


Nepal sin petrol er faktisk enda finere enn Karisma sin.
Den er mer levende med de grønne trådene, enn Karisma.
Så i kveld legger jeg opp til ei Rygja lue.
Må jo teste å se hvordan mønsteret blir før jeg bryter meg på ei hel kofte.

Dette blir bra.
Gleder meg til fortsettelsen.

Fargenerden henter seg en kopp kaffe
og legger opp på pinne 4.




2 kommentarer:

  1. Jeg er enig med deg, fargenerden :) Er man først på jakt etter orange, så må det være ordentlig orange. Det fins tydeligvis mange variasjoner innen en og samme farge. Og man vil jo helst være fornøyd med produktet når man er ferdig med å strikke også. Så ja, rett farge av fargen er viktig! Ønsker deg ei fin ny uke!

    SvarSlett
  2. Jeg syns også at fargene var mye flottere i Nepal. Men jeg liker Karisma mye bedre da. Syns Nepal nupper for mye, og at det siger i bruk..
    Kos deg med strikkinga di!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.