Translate

søndag 17. april 2016

Sommersjal


Jeg bruker sjal/skjerf hele tiden uansett årstid
og nå er det på tide å finne oppskrift til ett for denne sommeren.
Det KLØR i bomullsgarnet!


Her får jo både bomulla og heklekroken det aller beste.
Frister veldig, men usikker på om det er fargene som lokker meg ;o)



Dette er egentlig fasongen jeg er på jakt etter.
Litt "bananfasong" men det er jammen ikke lett å finne noe.


Så lekker detalj.



Lite og lett sjal, liker blondene her.



Dette er jo drømmefasongen egentlig.
Tror jeg må lese litt på denne.



Dette er jo det tradisjonelle sjalet jeg har sett på
sååå mange ganger.
En bunnfarge og flere i mønsteret.
Jammen ikke enkelt dette.
Kan jo lage to da :o)
Ett hekla og ett strikka.
Dette minner jo veldig om *peker nedover*



Dette ligger jo faktisk i en pose fra sommeren 2014...
*kremt*
Finne det fram kanskje..
Det er bare litt igjen på det, det er det værste.
Typisk meg, det er så mye som lokker,
og jeg lar meg friste så lett.


Det var den samme mintgrønne fargen som fristet da også.
Kjekt å være tro mot hva man liker...
Skal hente fram dette og gjøre ferdig mens jeg leter etter ett nytt.



Disse herlige fargene av Drops Loves you 7,
fra Joruns Garn, ligger her å frister.



Helt perfekt mint/turkis farger.
Gleder meg til å begynne.
Men skal være tro mot kofta mi enn så lenge.
Dette skal være belønning etterpå.

Gråværet fra før i dag har løst seg opp,
sola skinner og himmelen er nesten uten skyer.
Det er godt å puste ute.
Tenk så godt det blir til natta.
Kald hodepute er det beste som finnes.

Ha en flott kveld dokker.














6 kommentarer:

  1. Flotte sjal :-) jeg holder en knapp på Monsoon Stole, har jo akkurat heklet det selv og det ble ordentlig lekkert!! Og så må du finne fram ditt Nordiske sjal og hekle ferdig, kan jo ikke ligger der i en pose ;-) ...
    Ha en fin hekleuke :-)

    SvarSlett
  2. What a wonderful shawl, the first one! The others or great, too.
    Greetings from the Netherlands,
    Akkelien
    debreimeisjes.blogspot.nl

    SvarSlett
  3. Deilige sjal. Jeg liker første fargerike... fantastiske farger :-)
    Jeg vil tar en reise neste og kjøper garn og strikke... sommersjal også...
    vi vil se :-)) Ha riktig fin uke. I dag solen igjen... veldig bra!
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Ahh, disse heklesjalene er fantastiske , god uke til deg, Beth

    SvarSlett
  5. Sunday Shawl er fantastisk! Men sikke mange flotte versioner, du har fundet!

    SvarSlett
  6. Min favoritt blant desse er: Shawl Seduction, rolege blåfargar og
    deilig inntil halsen.
    Eg er også avhengig av sjal, både innendørs og utendørs. Trur
    jammen det blir ein uvane...

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.