Translate

fredag 1. april 2016

Saltstraumen Marius kofte


Pappa som aldri vil ha noe
eller sier noe når man spør om han ønsker noe,
blei kjempeglad da han fikk beskjed om at han skulle få kofte av meg.


Originalen er kjempefin,
men syntes at det var på sin plass å lage den
spesiell for han og da er det Saltstraumen som er i fokus.


Da måtte det bli virvlene fra Saltstraumen på kofta.
Strikka den ferdig i påska og i morgen blir den levert til montering.
Helt fantastisk å kunne levere fra seg en pose med strikking
og få ei kofte tilbake.


Jeg valgte petrol, lys grå og mørk rød som farger.
Ikke helt tradisjonelt det heller.


Er så glad for å ha muligheten til å strikke og få andre til å montere.
Da blir det kofte på pappa først og meg etterpå.
Vekta er uten knappestolper, halskant og belegg.

Yarn/Garn: Drops Karisma fra Joruns Garn, 860 gr.
Needles/Pinner: 3,5 og 4
Size/Str. : XL
Pattern/Mønster: Marius Kofte fra Mariusboka.

Ha ei strålandes helg dokker.



















3 kommentarer:

  1. Så fin! Moro å få en så personlig genser :)
    God helg til deg.

    SvarSlett
  2. Jeg liker heller ikke å monterer, veldig greit å kunne levere det bort da. :)

    Genseren ble fin, veldig kjekt å kunne spesialtilpasse den til mottakeren. Og gøy når noen som vanligvis ikke ber om noe ønsker seg genser.

    God helg til deg og dine!

    SvarSlett
  3. Kjempelekker gensar.
    Godt at du slepp monteringa som er verste jobben...

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.