Translate

fredag 15. april 2016

Nytelse!


Ren skjær nytelse!
Regnbuens farger i finull.
Så utrolig fint å se på, fantastisk å strikke med
og det ferdige produktet kan ikke måles med noe annet.
Bunnfargen i blyantgrå/koksgrå fikk jeg i bursdagsgave av mine foreldre,
så denne blir ekstra spesiell for meg.


Kofta mi vil gi meg en trådfestefest i ettertid,
men sånn er det bare.
De blir festet mens jeg hører på tv eller snakker i telefonen.


Siden kofta mi strikkes i ett annet garn enn oppskriften anbefaler
og ikke passet i størrelsen,
måtte jeg be om råd.
 gav meg formelen på hvordan regne det ut.
Jeg ville ha den i A-fasong med litt vidde over hoftene
og "passelig" over bysten.
Derfor målte jeg 10 cm på ett annet plagg i finull,
telte 22 masker og fant derfor ut min strikkefasthet i finull og pinne 3,5.
150 cm x 22 m / 10 cm = 330 m

Spenninga var stor da jeg fant fram en bomullstråd,
tredde i maskene og kunne måle ryggen på kofta.
Den passer helt perfekt med hva jeg hadde regnet ut på forhånd.
Fortsettelsen følger når jeg skal felle meg inn til bysten.
Tusen takk for hjelpa Gro.


Endelig fikk jeg brukt masse farger.
Rygja kofta mi ligger på vent siden jeg ikke fant de fargene jeg ville ha.
Men denne Valnesfjordkofta blir for meg perfekt.
Henta inn en til lillafarge og rød for å få hele regnbuen.


Sånn ser den ut som Pludrehanne sin genser.
Som er årsaken til at jeg strikker denne.


Foto: Pintrest

Kaffebalansen er i orden og dagen sparkes i gang.
Ha ei strålandes helg dokker.








6 kommentarer:

  1. Fargame dine er fantastiske, kjenner eg blir glad
    av å sjå på dei.

    god helg med vårver ute :)
    Klem

    SvarSlett
  2. Fargame dine er fantastiske, kjenner eg blir glad
    av å sjå på dei.

    god helg med vårver ute :)
    Klem

    SvarSlett
  3. Farger til å bli glad av! God helg.

    SvarSlett
  4. Farger til å bli glad av! God helg.

    SvarSlett
  5. Herlige farger! Også så bra at målene stemte ut i fra det du hadde regnet deg fram til :)

    SvarSlett
  6. Flotte farger du har valgt til kofta di, det blir spennende å se mer av den etterhvert!
    Riktig god helg!

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.