Translate

tirsdag 5. april 2016

Jeg må tilstå


Her er en dypt bevart hemmelighet,
ja en skulle tro det,
siden denne har stått urørt lenge, lenge, lenge...


Oppi posen fra Veslestua på Sørumsand,
skjuler det seg ei strikking.
Posen er nesten full så det er stort.


Dette er garnet som er igjen.
PT3 i herlige farger.
Til jul et år fikk jeg gavekort og penger
som skulle brukes nettopp på Veslestua.


Mønsterheftet lå der enda, heldigvis.
Og for de som lurer, det er fra 2009...
Forelska meg totalt i ei kofte der.
ALT for mange år siden.
Her snakker vi årgangs UFO.


Her snakker vi om ei FERDIG strikket kofte...
Mangler bare stolper og halskant.
Jeg skal feste tråder og gjøre klar for levering til montering.


Skulle egentlig strikkes i Sisu og Kitten Mohair,
men jeg valgte PT3.


Se her da!
Bare noen få omganger igjen på halsen,
for jeg husker den var ganske vid da jeg prøvde den på.

Etter å ha sett på prøvelappen min fra tidligere i dag,
har jeg kommet fram til at det blir ikke ei Rygja kofte på meg nå.
I og med at denne kofta er tykk,
vil jeg ikke bruke tiden på å strikke nok ei tykk kofte.

Da skal jeg heller finne meg ei bunnfarge til
Der får jeg utløp for alle mine fargeønsker.
Salen er jo full av mønster og det skal være 5 mønsterfarger.
Finull har jeg i regnbuens farger,
så de blir brukt der,
da gjennstår det bare å bestemme ei rolig og nøytral bunnfarge.

Ikke så galt at det ikke er godt for noe,
som vi sier i nord Norge.


Husk på Link Party her på bloggen i morgen tidlig,
varer helt fram til fredag kl 10.

Ha en flott kveld dokker.
Jeg skal ha trådfesteparty :o)

1 kommentar:

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.