Translate

fredag 8. april 2016

Lyseblå


Rolig morrastund før dagen sparkes i gang.
Kaffe i koppen og som du ser,
jeg strikker med lys blå finull, endte opp med den etter dette.
Dette skal toves, derfor er det litt glissent.


Som jeg sa i går,
jeg heiv sammen en ciabatta deig,
glade barn som kom fra skola til nybakst i går.
Oppskrift er litt sånn ca.

5 dl vann
1 pk. tørrgjær
litt sukker
litt olje
litt salt
"nok mel"

Bland inn mel til deigen løsner fra bollen under elting.
Jeg bruker min venn Majoren ( Kenwood)
som gjør jobben enklere for meg.
Hev til dobbel størrelse.
Gjør klar steikebrettet med papir og litt mel på papiret.
Hell deigen ut på brettet og klem/kjevle den ut.
Dette er til ett brett.
Del opp i firkanter.
Etterhev 20-30 min.

Steikes midt i ovnen på 200 'C i ca 12-15 min.
Jeg begynte 1230 og serverte dem varme 14:45.
Da har du sånn ca tiden.


Himmelsk gode, best fersk og dagen etter.
Baker du stor porsjon, frys dem,
de er ikke veldig holdbare,
men disse går unna så det er ikke den største bekymringen.
Det er tomt her i dag ;o)


Ha en flott dag dokker.






3 kommentarer:

  1. Ååå, dette ser godt ut.
    Eg skal ha gjestar neste helg og planlegg å lage focaccia,
    kanskje eg skal bruke di oppskrift.
    Men eg kan vel skifte ut kveitemjøl med sikta spelt...?
    Det går iallfall fint med bollar o.l.

    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Herlig med helg, må prøve oppskriften din, takk skal du ha og ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Åhhh... disse så gode ut!
    Nå fikk jeg lyst å bake, men å starte rundt midnatt er kanskje litt sent, så da får heller se om jeg får gjort det i morgen!
    Takk for at du delte oppskriften :)

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen til meg.

Thank you for Reading my blog.